Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Fernández, Raúl
dc.contributor.authorNieto Almeida, Lázaro Emilio
dc.contributor.authorVera Zapata, Juan Antonio
dc.contributor.authorQuintana Álvarez, Moisés R
dc.date.accessioned2023-07-21T20:45:33Z
dc.date.available2023-07-21T20:45:33Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationLópez Fernández, R., Nieto Almeida, L. E., Vera Zapata, J. A., & Quintana Álvarez, M. R. (2021). Modos de aprendizaje en los contextos actuales para mejorar el proceso de enseñanza. Revista Universidad y Sociedad, 13(5), 542-550.spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12585/12362
dc.description.abstractLearning is a subject of constant concern for all those dedicated to this activity, where there are different paradigmatic ap-proaches. The objective of this work is to assess the different types of learning associated with current contexts in order to improve the teaching-learning process. The fundamental methods used have been, from the theoretical, the logical historical and the synthetic analytic; and from empyrean, observation and analysis of documents. The main results are associated with the description of the most useful methods in these times, the psychological current that underlies each one of them, their complementary elements and adaptations (whether virtual or face-to-face) to the generation that today is in the classrooms. With the assessment of the different learning concepts, a tool has been provided to support the work of teachers of these times. © 2021, University of Cienfuegos, Carlos Rafael Rodriguez. All rights reserved.spa
dc.format.extent19 páginas
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLearning modes in current contexts to improve the teaching processspa
dc.title.alternativeModos de aprendizaje en los contextos actuales para mejorar el proceso de enseñanzaspa
dcterms.bibliographicCitationArrufat, M. Tendencias globales en la educación superior (2021) Nueva Revista, (176). https://www.nuevarevista.net/tendencias-globales-y-retos-de-la-educacion-superior/spa
dcterms.bibliographicCitationAusubel, D. Teoría del aprendizje significativo (1983) Fascículos de CEIF, 1, pp. 1-10. Cited 19 times.spa
dcterms.bibliographicCitationBaro, A. Metodologías activas y aprendizaje por descubrimiento (2011) Innovación y experiencias educativas, (40), pp. 1-11. Cited 11 times.spa
dcterms.bibliographicCitationBermúdez, R. Aprendizaje formativo: una opción para el crecimiento personal (2001) Revista Cubana de Psicología, 18 (3), pp. 214-226.spa
dcterms.bibliographicCitationLandau, L., Ricchi, G., Torres, N. Solutions: Does experimentation contributes to meaningful learning? (2014) Educacion Quimica, 25 (1), pp. 21-29. Cited 4 times. http://educacionquimica.info/include/downloadfile.php?pdf=pdf1462.pdf doi: 10.1016/S0187-893X(14)70519-1spa
dcterms.bibliographicCitationLópez, R., Gutiérrez, M., Vázquez, S., Benet, M., Tereñes, C., Legrá, S. La evaluación en la educación a distancia en la búsqueda de un aprendizaje desarrollador (2012) Medisur, 10 (2), pp. 102-108. Cited 3 times.spa
dcterms.bibliographicCitationMoreira, M. A., Caballero, M. C., Rodríguez, M. L. Aprendizaje significativo: un concepto subyacente (1997) Encuentro Internacional sobre el Aprendizaje Significativo. Cited 24 times. (Ponencia). Burgos, Españaspa
dcterms.bibliographicCitationManzanares, M.C.S., Arreba, A.B. Learning based on assessment with rubrics: A study in higher education (2014) Suma Psicologica, 21 (1), pp. 28-35. Cited 21 times. http://www.scielo.org.co/pdf/sumps/v21n1/v21n1a04.pdf doi: 10.1016/s0121-4381(14)70004-9spa
dcterms.bibliographicCitationVirgili, E.T. Online collaborative learning and ethics of care (Open Access) (2013) Estudios Sobre Educacion, (24), pp. 149-171. Cited 2 times.spa
dcterms.bibliographicCitationWillard, K., Duffrin, M. W. Classroom Techniques Utilizing Project-Based Learning and Competition to Develop Student Skills and Interest in Producing (2003) Jounal of Food Science Education, 2, pp. 2-6.spa
datacite.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.identifier.urlhttps://scopus.utb.elogim.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85116138122&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=2b24e252fdcac54f042d8ea796932b40&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28Learning+modes+in+current+contexts+to+improve+the+teaching+process+%5BModos+de+aprendizaje+en+los+contextos+actuales+para+mejorar+el+proceso+de+ense%C3%B1anza%5D%29&sl=167&sessionSearchId=2b24e252fdcac54f042d8ea796932b40
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/draftspa
dc.subject.keywordsDidactics;spa
dc.subject.keywordsMathematics Education;spa
dc.subject.keywordsComputer Algebra Systemspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.ccAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.identifier.instnameUniversidad Tecnológica de Bolívarspa
dc.identifier.reponameRepositorio Universidad Tecnológica de Bolívarspa
dc.publisher.placeCartagena de Indiasspa
dc.subject.armarcLEMB
dc.type.spahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
oaire.resourcetypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Universidad Tecnológica de Bolívar - 2017 Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional. Resolución No 961 del 26 de octubre de 1970 a través de la cual la Gobernación de Bolívar otorga la Personería Jurídica a la Universidad Tecnológica de Bolívar.